2014年8月21日木曜日

ビリア先生、コリン先生からのメール

今朝、ビリア先生とコリン先生からメールをいただきました。
アイアンガー先生、グルジーがお亡くなりになりました。

プーナへ行ってグルジーと同じ空気の中で練習することが夢でした。かなわぬ夢になりました。
でも、練習をしていれば、純子先生のクラスにでていれば、いつも、グルジーは近くにいらっしゃいます。ほんとうに彼の教えはわたしに光を与えてくださいました。感謝してもしきれない。

ご冥福をお祈りします。

いただいたメールをシェアさせていただきます。(以下)


Dear friends in yoga,
Our revered master Yogacharya Sri BKS Iyengar, our dear Guruji, left his mortal coil, last night, August 20, at 3:15, in Pune and his body has been incinerated the same day in the presence of family members, students of the Institute and well-wishers.
The departure of our Guru, who has been considered deservedly the last giant of yoga of the 20th century, creates a deep void in the world of yoga, especially in the heart of his direct and indirect disciples. But his immense and generous legacy will vibrate eternally in the heart of all yoga practitioners.
We present you all our condolences and we request you to honor with us the memory of this great man who, single handedly, brought so much happiness to the millions of the human beings.
His message “Live happily and die majestically” will be engraved in our spirits forever.
We performed a puja with more than 70 teachers present at Blacons intensives to honor his memory and we thank you from all our heart for all your messages of love and affection. Given the large number of messages that flow, weapologize for not being able to respond to each personally.

Sricharan Faeq Biria and Sandhya Corine Biria
Iyengar Yoga Center of Paris



さようなら グルジー


0 件のコメント:

コメントを投稿

コメントありがとうございました。